A budapesti repülőtér marketingje a legjobb a Routes szerint.
A Routes International a repülőterek legnagyobb vására, egy alapvetően marketing- és értékesítési konferencia. Az európai Routes konferencián pedig a Budapest Airport kapta a legjobb marketingért járó díjat.
Az indoklás szerint a budapestiek pályázata részletesen leírta a különböző eszközöket, amivel a légitársaságokat Budapestre csábítják, a remek piackutatás, a közösségi média és a szomszédok bevonása a munkába. Ennek eredménye, hogy az elmúlt egy évben 13 új járat indult Budapestről.
Ebben az ügyben pedig hatalmas gratuláció jár Patrick Bohlnak, a reptér légitársasági fejlesztési vezetőjének. A Gulliver hűséges olvasói még emlékezhetnek arra az írásra, amelyben az új légitársaságok megjelenését elsősorban Kam Jandu légiközlekedési igazgató ambícióinak és tehetségének tulajdonítottam. Ezt a véleményemet továbbra is fenntartom, hogy az új légitársaságok megjelenése alapvetően annak köszönhető, hogy ez a fickó nemcsak tehetséges tárgyaló, de igazi „nyomulós” üzletember is. Ennek tudatában a beosztottjaként dolgozó Patrick teljesítménye még figyelemreméltóbb.
A magyar turizmus ugyanis már évek óta nehéz helyzetben van, a gazdasági válság miatt a magyarok kevesebbet költenek utazásra, és a fizetőképes utasok közül sokakat elcsábított a bécsi reptér. Ott több célállomás, több járat, több légitársaság várja az utasokat. Patrick ennek ellenére sikeresen meggyőzött több légitársaságot is, hogy indítsanak új járatokat. Ráadásul úgy, hogy az új járatok nem feltétlenül nyereségesek. Ehhez a sikerhez kellett Trencsén Andrea marketingvezető és csapata teljesítménye is. Róluk elmondható, hogy évek óta a Routes bűvkörében élnek, koncentrációjuk és ragaszkodásuk a konferenciához most meghozta az eredményt.
A Routes Európán belül is több regionális díjat ad ki. Így Budapestnek meg kellett küzdeni Koppenhágával, ahol egy külön low-cost terminált nyitottak, illetve 3 euróval csökkentették az utaskezelési díjakat. A nyugat-európai repterek közül az amszterdami volt a legjobb, az indoklás szerint itt "nemcsak a növekedés, hanem az eredmények is meggyőzőek voltak". Dél-Európa repterei között a barcelonai volt a legjobb. A spanyol reptér a Pakistan International és a Singapore Airlines elcsábításával tűnt ki a mezőnyből, de az indoklás szerint ők voltak a legjobbak a turisztikai hivatalokkal való együttműködésben.
Az elkövetkező hónapok, sőt évek azonban nem biztatóak. Ugyan a légiközlekedés idén növekszik, egyre többen utaznak, de ez a növekedés még mindig nem akkora, hogy a légitársaságok gépei tele legyenek. A kerozin ára is magas, így új járatok nyitása – a már bejelentetteken kívül – egyelőre nem várható. A piaci viszonyokat elnézve a nyári Budapest-Hamilton charterjárat lesz jó ideig az utolsó új járat, amit Budapesten köszönhetünk.