HTML

Linkblog

Gulliver utazik

Öt kontinensen vezettem autót, buszt, nyergesvontatót, mozdonyt, villamost, hajót, repülőt és osztályt. Most blogot írok ezekről. És keresek egy dizájnert, aki készít ide egy szép felületet.

Gulliver a Facebookon

Partnerünk

Ferihegy marketingeli magát a legjobban

2011.05.10. 18:43 Gulliver

A budapesti repülőtér marketingje a legjobb a Routes szerint.
 
 
A Routes International a repülőterek legnagyobb vására, egy alapvetően marketing- és értékesítési konferencia. Az európai Routes konferencián pedig a Budapest Airport kapta a legjobb marketingért járó díjat.
 
Az indoklás szerint a budapestiek pályázata részletesen leírta a különböző eszközöket, amivel a légitársaságokat Budapestre csábítják, a remek piackutatás, a közösségi média és a szomszédok bevonása a munkába. Ennek eredménye, hogy az elmúlt egy évben 13 új járat indult Budapestről.
 
Ebben az ügyben pedig hatalmas gratuláció jár Patrick Bohlnak, a reptér légitársasági fejlesztési vezetőjének. A Gulliver hűséges olvasói még emlékezhetnek arra az írásra, amelyben az új légitársaságok megjelenését elsősorban Kam Jandu légiközlekedési igazgató ambícióinak és tehetségének tulajdonítottam. Ezt a véleményemet továbbra is fenntartom, hogy az új légitársaságok megjelenése alapvetően annak köszönhető, hogy ez a fickó nemcsak tehetséges tárgyaló, de igazi „nyomulós” üzletember is. Ennek tudatában a beosztottjaként dolgozó Patrick teljesítménye még figyelemreméltóbb.
 
A magyar turizmus ugyanis már évek óta nehéz helyzetben van, a gazdasági válság miatt a magyarok kevesebbet költenek utazásra, és a fizetőképes utasok közül sokakat elcsábított a bécsi reptér. Ott több célállomás, több járat, több légitársaság várja az utasokat. Patrick ennek ellenére sikeresen meggyőzött több légitársaságot is, hogy indítsanak új járatokat. Ráadásul úgy, hogy az új járatok nem feltétlenül nyereségesek. Ehhez a sikerhez kellett Trencsén Andrea marketingvezető és csapata teljesítménye is. Róluk elmondható, hogy évek óta a Routes bűvkörében élnek, koncentrációjuk és ragaszkodásuk a konferenciához most meghozta az eredményt.
 
A Routes Európán belül is több regionális díjat ad ki. Így Budapestnek meg kellett küzdeni Koppenhágával, ahol egy külön low-cost terminált nyitottak, illetve 3 euróval csökkentették az utaskezelési díjakat. A nyugat-európai repterek közül az amszterdami volt a legjobb, az indoklás szerint itt "nemcsak a növekedés, hanem az eredmények is meggyőzőek voltak". Dél-Európa repterei között a barcelonai volt a legjobb. A spanyol reptér a Pakistan International és a Singapore Airlines elcsábításával tűnt ki a mezőnyből, de az indoklás szerint ők voltak a legjobbak a turisztikai hivatalokkal való együttműködésben.
Az elkövetkező hónapok, sőt évek azonban nem biztatóak. Ugyan a légiközlekedés idén növekszik, egyre többen utaznak, de ez a növekedés még mindig nem akkora, hogy a légitársaságok gépei tele legyenek. A kerozin ára is magas, így új járatok nyitása – a már bejelentetteken kívül – egyelőre nem várható. A piaci viszonyokat elnézve a nyári Budapest-Hamilton charterjárat lesz jó ideig az utolsó új járat, amit Budapesten köszönhetünk. 

13 komment

Címkék: repülés lhbp routes

A bejegyzés trackback címe:

https://gulliverutazik.blog.hu/api/trackback/id/tr432893737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mclaurin 2011.05.11. 09:17:42

Nem tudjátok mikor nyílnak Ferihegyen a terszok? Már régóta be vannak zárva. Mundjuk a 2B érdekel mert az A-ról semmit nem látni. Erre is költhettek volna egy kis pénzt, hogy normálisan lehessen gépeket nézegetni, fényképezni.

Gulliver 2011.05.11. 11:40:41

@Mclaurin: Néhány belsős repülésbarát dolgozik rajta, hogy a B-n legyen, de a hosszútávú terveknek keresztbe tenne egy terasznyitás. Ha ugyanis megépül a szálloda, az annak tetején lévő kávézónak jó bevételt hozhatnak a nézelődők.

1116001 2011.05.11. 19:13:58

@Mclaurin: Ha infóim helyesek, akkor 1-2 hónapon belül kinyit a 2B terasz.

@Gulliver: A szállodára jó pár évet várni kell. Nem kell minden marketing szöveget elhinni;)
Mint ahogy a szatelitek sem véletlenül maradtak el. (nincs rá pénz), valamint a cargo city is eléggé minimalista lesz.

Gulliver 2011.05.11. 21:54:35

@1116001: Ez jó hír, szerintem rajtam kívül még nagyon sokan fognak örülni neki.
Nem hiszem el a marketingszöveget, de nekem logikusnak tűnik, hogy egy lehetséges profitcentrumot megtartsanak a jövőbeni tervekhez. Persze az is lehet, hogy belépős lesz a 2B terasz, és akkor nem marad el bevétel. :)
A cargo cityről még nem láttam terveket, csak hallottam, hogy nem lesz előtte állóhely. Remélem, rosszak az infóim, mert ha a Felhő bázisnál lesznek a raktárak, a teherszállítók meg maradnak a zöld toronynál, akkor az többet árt, mint használ. Eddig is az volt a gond, hogy a cargo sérülve és lassan érkezett, és egy félkész cargo city sok pénzért csak rontana a helyzeten. De ismétlem: remélem rosszul tudom, a cargós alelnökasszony nagyon elhivatott, tiszta szívből drukkolok neki.

Mclaurin 2011.05.12. 11:33:26

Köszi az infokat, a 2B szerintem mindig is fizetős volt, kivéve amikor elkezdték szétgányolni és nem volt képük pénzt szedni érte. Szálloda tuti évekig esélytelen addig azért jó lenne látni valamit, ez sokkal nagyobb hangsúlyt kaphatott volna pont az a terüleet ahol viszonylag kis ráfordítással nagyot lehetne alkotni. (a reptérlátogatásos túrák is eléggé tele vannak bár azt még nem tudom milyen, majd kiderül.)

1116001 2011.05.12. 21:12:24

@Gulliver: Azért mérget ne vegyetek rá hogy ki is nyílik akkor:) Ha ki is lesz, a szokásos korlátozásokkal: ELAL, AA és Delta járatoknál zárva lesz. Azért a kilátó terasz nem hoz annyi pénzt, hogy ez befolyásolja egy esetleges szálloda építését. Illetve erre alapozva hozzanak létre panoráma kávézót a tetején. Szövegnek jó, de semmi több.

Fél füllel sajnos én is a rosszabbik verziót hallottam a cargoval kapcsolatban:(

Gulliver 2011.05.13. 09:49:26

@1116001: A privatizációval a ferihegyi ingatlanok elég fura helyzetbe kerültek, így a leendő szállodánál is jóval gyorsabb megtérüléssel _kell_ számolni, mint normál esetben. Nem azt mondom, hogy a közeljövőben ez reális, hiszen az elmúlt években a szállodaláncok nem nyitottak új házakat; csak azt, hogy a leendő üzemeltető/bérbevevő számára az összes elképzelhető profitcentrum fontos. És igyekeztem nagyon diplomatikus lenni. :)

1116001 2011.05.13. 10:39:26

@Gulliver: LEgyünk őszinték, azért a magyar spotterek elég kis csoportot alkotnak:) Ráadásul árérzékenyek is. Nem nagyon lehet erre üzleti tervet készíteni. Éves szinten szerintem nem érné el 1-2millió ftos bevételt. Erre alapozni egy szálloda építést, hááát. Lelke rajta annak aki mégis így gondolja. Ha van pénze, én nem tiltakozom:)
Meg ahhoz hogy ilyenfajta forgalomra alapozni lehessen olyan volumenű és érdekes reptéri forgalmat kéne lebonyolítani Ferihegynek. De ettől is fényévekre vagyunk. Jah és arról nem is beszélve, hogy a terminálok és a leendő cargocity is eléggé takarnák a kilátást többek között az álló helyekre:)

Gulliver 2011.05.13. 11:48:11

@1116001: Jaj már, én sem arra gondoltam, hogy ebből majd megél egy szálloda - sőt, nem is írtam ilyet. :) De a beruházásnál meg kell fogniuk minden forintot/eurót, ha azt akarják, hogy legyen valamirevaló üzemeltető. Egyelőre nem tolonganak a jelentkezők. :-/

eastern sugar 2011.05.15. 02:10:24

igazán kíváncsi vagyok erre az új cargo cityre, mert egyelőre a régiben dolgozom, és elképesztőek az állapotok, nem mondom hogy én nem szeretem, igazán retrós, ami a t2-n elromlik, azt lerakják a cargoba, ezért vannak ott azok a kocsik, amikben nem működik a váltó, meg nem lehet kikapcsolni a kossuth rádiót, és az összes iroda dohányzó, hiányozni fog :) mindazonáltal vicces lenne, ha maga a cargo city kilométerekre lenne az állóhelyektől, ezt mondjuk munka szempontjából nem könnyű elképzelni.
amúgy persze indexről tévedtem ide, és baromi jó ez a blog, végigolvastam majdnem minden posztot, igazán gratulálok!

Gulliver 2011.05.15. 22:17:46

@eastern sugar: Köszönöm, igyekszem. Én még akkor dolgoztam a reptéren, amikor Ferihegynek hívták. Azóta már csak a repülés iránti rajongásom maradt meg, de az elég erősen. :) Meg persze a többi nagyvas is kedves nekem, legyen az busz, hajó, vagy mozdony - én is azon fickók közé tartozom, akik nem nőtték ki gyerekkori rajongásukat a járművek iránt.

eastern sugar 2011.05.16. 00:11:59

@Gulliver: hát még én is akkor kezdtem, bár még mindig friss hús vagyok, csak két éve nyomom ott mint rampás /háhá végre akkor ezt valahol nem kell elmagyaráznom, de jó érzés is :)/.viszont a legszebb állat nem csak a repülő, hanem a vonat, no meg a kamion, nekem az az igazán kedves, főleg a horváth rudolf, azokk olyanok mint egy kedves rénszarvas :)

T1GRIS 2011.05.18. 11:25:35

OFF: Nini, helló, D.! - Rampa Kálmán ;)
süti beállítások módosítása