Miközben Ferihegyen pár nap múlva átadják az Európában is különlegesnek számító "élményterminált", addig más repülőtereken inkább a légiforgalom bővítésére koncentrálnak. A müncheni repülőtéren a most épülő szatellitterminál a Lufthansa anyagi támogatásával készül. A cégnek erre nemcsak pénze, hanem igénye is van: a Lufthansa konszern tavaly 17 százalékkal, 90 millióra növelte utasforgalmát, ennyi embert pedig valahol ki kell szolgálni.
(Látványterv a müncheni szatellitről. Esti fényben is inkább praktikus, nem hasonlít egy élményterminálhoz.)
A Strauss repülőtéren épülő szatellitépület a 2-es terminálhoz kapcsolódik majd, és 11 millióval bővíti majd az utasforgalmi kapacitást, 25 millióra növelve az éves kapacitást. A terminálé 27 új épületközeli állóhelyet nyújt majd. (Kevésbé reptérrajongók kedvéért: ezek azok az állóhelyek, ahonnan egy zárt folyosón át lehet beszállni a repülőkbe, nem kell hozzá buszozni vagy gyalogolni.) A 600 méter hosszú épületben 52 új kapu nyílik, ezekhez 42 útlevél-ellenőrző pont és 24 átszállópult kapcsolódik majd. Az épület – ami nem önálló terminál lesz, hiszen nem lesz bejárata a város felől – elsősorban az átszálló utasok kiszolgálásra épül.
(A leendő épület, körülötte rengeteg repülővel)
Az épület kizárólag a Lufthansa gépeit és utasait fogadja majd, hiszen a légitársaság és a repülőtér közös finanszírozásában épül meg. A 650 millió eurós összköltséget a reptér és a Lufthansa 60:40 arányban állja majd. A szatellitépület 123 ezer négyzetméteres lesz, itt két Lufthansa ügyfélszolgálati iroda és öt business lounge várja majd az utasokat. Akik pedig vásárlással szeretnék elütni az időt, őket 9300 négyzetméternyi üzlethelyiség várja majd.
(A központi elosztócsarnok látványterve. Inkább irodaház, mint pláza.)
Feriheggyel ellentétben itt mégsem a vásárlás lesz a lényeg, ezért az épület – a tervek szerint – inkább funkcionális lesz, a szépségre kisebb hangsúlyt fektetnek. Talán ennek is köszönhető, hogy az új épület energiafelhasználása és szén-dioxid-kibocsátása 40 százalékkal kisebb lesz, mint a „régi” kettes terminálnak.
(Az alacsony belmagasság nem mindenkinek tetszik, de legalább alacsony lesz a villanyszámla is.)
Mivel a 600 méteres hossz önmagában nagy távolság csomagokkal, ez esetleg elrettentheti a célközönségnek számító átszálló utasokat. Ezért a föld alatt egy automata vasút fogja szállítani az utasokat a szatellit, illetve az 1-es és a 2-es terminál között.