HTML

Linkblog

Gulliver utazik

Öt kontinensen vezettem autót, buszt, nyergesvontatót, mozdonyt, villamost, hajót, repülőt és osztályt. Most blogot írok ezekről. És keresek egy dizájnert, aki készít ide egy szép felületet.

Gulliver a Facebookon

Partnerünk

Nagyot nőtt a Lufthansa

2011.02.28. 17:38 Gulliver

Ferihegyen is nőtt a német légitársaság körülbelül 10 százalékkal, de a cég egésze 17,2 százalékkal több utast szállított, mint egy évvel korábban.

A Lufthansa-csoport (beleértve a leányvállalatokat is, vagyis az Austrian, a BMI, a Brussels, a Germanwings és a Swiss eredményeit is) összesen 90,2 millió utast szállított 2010-ben. Miközben a cég kapacitása csak 12,1 százalékkal nőtt, a nyereséget hozó utasférőhelykilométerek 14 százalékkal, a teljes utasforgalom pedig 17,2 százalékkal lett több, mint 2009-ben. Ez pedig azt jelenti, hogy jobb lett a cég kihasználtsága, vagyis jól dolgoztak a marketingesek. Meg persze azt is jelenti, hogy elcsábítottak egy csomó utast a versenytársaktól, hiszen a legtöbb légitársaság legfeljebb 5-6 százalékkal tudta növelni a forgalmát. Mivel az afrikai járatokon nem az üzleti, hanem a turistaforgalom jelentős, így ezeken a járatokon hiába nőtt sokat a forgalom, a bevétel és a nyereség valószínűleg nem nőtt ekkora méretben. Viszont az arab országokba irányuló forgalom egészen másképp néz ki: az Öböl-menti országokkal egyre jelentősebb az üzleti forgalom, itt a business osztály és a first class sokkal jobban értékesíthető, mindkét irányban.

(A Lufthansa nhány reptéren külön terminált építtet magának, annyira növekszik)

A teherszállítás viszont jobban teljesített, mint a konszern egésze: kétmillió tonna árut, vagyis 18 százalékkal többet vittek, mint egy évvel ezelőtt. Annak ellenére, hogy a nagy német repülőterek egyre zsúfoltabbak, a forgalmat mégis ki tudják szolgálni.

A csoport zászlóshajója, a Lufthansa viszont „csak” 5,9 százalékkal nőtt, nagyjából a többi európai légitársaság átlagát hozva. Ez azt mutatja, hogy utasforgalmi szempontból jó ötlet volt más légitársaságokat felvásárolni. Az más kérdés, hogy pénzügyi tekintetben hoz-e ez a forgalom nyereségnövekedést (ezzel a problémával a Malév is zsembesült nemrég, amikor a cég 99 euróért kínált nagyon sok jegyet, de a szakszervezetek élesen bírálták a céget, mert az olcsó utasok szerintük nem hoztak nyereséget). A pénzügyi helyzetre irányuló kérdéseinkre a Lufthansánál csak március közepén fognak tudni válaszolni (addigra készül el a könyvelés), és akkor részletesen be is számolok róla.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gulliverutazik.blog.hu/api/trackback/id/tr732698718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása