A Stadler szolnoki gyárában készítik a feréhorosz vasút számára készülő Flirt vonatok tetejét. Újabb jó hír a magyar közlekedési iparral kapcsolatban.
(Svájci terv, német vonat, magyar tető)
A Stadler Rail Csoport leszállította az első két széles nyomtávú FLIRT motorvonatot a Belorusz Vasúttársaság (BŽD) számára, amely ahhoz a megrendeléshez kapcsolódik, melyet a svájci vasúti járműgyártó vállalat nagyjából egy évvel korábban nyert meg Fehéroroszországban. A szokásosnál gyorsabb szállítást az tette lehetővé, hogy a járművek a közel ugyanolyan tulajdonságokkal rendelkező Finnországba szállított FLIRT vonatokkal együtt készültek a Stadler bussnangi központjában. A projekt magyar vonatkozása, hogy a járművek tetőszerkezetét a Stadler szolnoki üzemében gyártják - tájékoztatta a Gullivert a svájci tulajdonú társaság.
A Stadlernek ez az első olyan megrendelése, amely a volt Szovjetunió területéről, a Független Államok Közösségéből érkezett. A fehérorosz FLIRT vonatot, amely szinte teljesen a Finnországnak készült jármű alapjaira épül, két különböző kivitelben gyártja a Stadler. 6 darab FLIRT a fehérorosz főváros Minszk elővárosi hálózatán fog közlekedni, ezt a típust 232 ülőhellyel látja el a Stadler. További 4 darab jármű pedig interregionális forgalomban vesz majd részt Fehéroroszország nagyobb városai között. A hosszabb útidőnek köszönhetően ez a 188 ülőhellyel rendelkező kivitel magasabb kényelmi színvonalat képvisel. Mindkét kivitelt felkészítették a zordabb fehérorosz időjárásra, amelynek köszönhetően a járművek akár -40 Celsius fokban is üzemelnek. A megrendelés összértéke mintegy 60 millió euró, azaz nagyjából 16 milliárd forint.