HTML

Linkblog

Gulliver utazik

Öt kontinensen vezettem autót, buszt, nyergesvontatót, mozdonyt, villamost, hajót, repülőt és osztályt. Most blogot írok ezekről. És keresek egy dizájnert, aki készít ide egy szép felületet.

Gulliver a Facebookon

Partnerünk

Lesz pénz a reptér továbbépítésére

2011.03.18. 15:22 Gulliver

Számítások szerint lesz pénz a pierek (a repülőgépekhez vezető épületrészek) megépítésére a SkyCourt átadása után, sőt, akkor csak igazán.
 
(A Malév új, 250 négyzetméteres várót épített a SkyCourtban)
 
Péntek délelőtt átadták a SkyCourtot a Ferihegyi Liszt Ferenc repülőtéren. Lenyűgözött a látvány. Az épület, a boltok, a hostessek, minden a helyén volt.
 
A belső tér – az eddigi képeknek megfelelően – lenyűgöző. A megnyitón sokan voltak, de a több száz ember duruzsolása sem volt hangos – pedig az ehhez hasonló uszodaméretű terekben mindig nagy szokott lenni az alapzaj. A térérzet zseniális, az egész nagyon könnyed és légies – de erről már sokan, sokszor írtak.
 
Maga az esemény gördülékeny volt, bár a program a standard és a sznob között egyensúlyozott: a Nemzeti Filharmonikusokat Kocsis Zoltán vezényelte, a beszédek viszont javarészt érthetetlenek voltak – legalábbis a galérián. Persze az ilyenkor elhangzó beszédek mindig emelkedettek, és csupa szívmelengető dologról szólnak. Egyetlen lényegi része volt ennek, mégpedig az a pillanat, amikor Völner Pál államtitkár átnevezte Ferihegyet Liszt Ferencre (ekkor halk morajlás futott át a termen).
 
Ami a ceremóniánál fontosabb, az az, hogy a BA számításai szerint a SkyCourt kiskereskedelmi bevételei ki fogják termelni azt a pénzt, amiből meg tudják majd építeni a piereket. Őszintén remélem, hogy így lesz, nagyon sajnálnám, ha ez a csodálatos épület üresen állna, és unatkozó eladók, vagy bezárt üzletek rontanák a látványt. A Budapest Airport 24 milliárd forintot költött az épületre, és sokan sajnálnák, ha ez nem termelne nyereséget. Ebben az esetben a BA nem tudná lemosni magáról a dilettantizmust, hogy egy üres hodályba ölte a pénzét reptérfejlesztés helyett. De remélem, hogy ilyen nem lesz, és a SkyCourt
nyereségéből megépülhetnek a pierek, lesz szálloda, elérhető árú garázs, cargobázis, és gyorsvasúttal lehet majd kijutni a belvárosból egészen a terminálig. (A pier nélküli reptérfejlesztés körülményeiről itt írtam. Münchenben pedig csak piert építenek a Lufthansa kérésére és pénzével, erről pedig itt.)
 

(Gusztusos, 75 férőhelyes a Malév lounge)
 
Tiszta szívből gratulálok az érintetteknek, szép munka volt! Remélem, nemsokára a pierek, és a cargobázis átadójára is sor kerül, és együtt örülhetünk az új nevű repülőtér sikereinek.
 
(Fotók: Virág Richárd és Malév, köszönet érte)

5 komment · 1 trackback

Címkék: repülés ferihegy malév

A bejegyzés trackback címe:

https://gulliverutazik.blog.hu/api/trackback/id/tr42750296

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Átkeresztelték Ferihegyet, megnyílt a SkyCourt 2011.03.18. 16:34:01

Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár a SkyCourt utas terminál megnyitóján hivatalosan is bejelentette, hogy a jövőben Liszt Ferenc nevét viseli a ferihegyi repülőtér.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gulliver 2011.03.21. 07:20:51

Szerintem tuti. :) Nekem sokkal jobban tetszenek Ferihegy egyszerű vonalai, mint például a Barajas idegesítő hullámzása.

pecs2010 2011.03.21. 23:01:01

Sziasztok, ajánlom a facebook-os tiltakozó oldalt az átnevezéses szörnyűség ellen:

www.facebook.com/EzFerihegyNemLisztFerihegy

Tobiás 2011.03.23. 09:36:10

Teljesen korrekt és jó cikket írtál, csak annyi bajom van hogy "pierek" szó amit ráadásul 2x is ismételsz nem szerencsés. Jobb lett volna valami magyar kifejezést használni. Sokkalom az idegen szavakat de lehet csak én vagyok túl érzékeny

Gulliver 2011.03.23. 10:22:58

Köszönöm, igyekszem tartani a színvonalat, hálistennek az idejárók többsége nyelvileg és szakmailag is igényes, nem szeretnék csalódást okozni.
Én is utálom a feleslegesen használt idegen szavakat, de a pierre nem találtam magyar megfelelőt. Egymás után 3 mondatban is szerepel, én se örültem neki. Ha van jobb ötleted, szívesen átírom. :)
Egyébként ez is mutatja, hogy mennyire belterjes a magyar légiipar: egy csomó mindenre nincs jó magyar szó, mert a benfentesek az angol szakkifejezéseket használják, általánosan alkalmazható, szép magyar szavunk alig van a repüléssel kapcsolatban. (A pier helyett próbálkoztam az ujjakkal, az épületnyúlványokkal, az épületszárnnyal, de egyiket sem értette szakmán kívüli.)
süti beállítások módosítása