Számítások szerint lesz pénz a pierek (a repülőgépekhez vezető épületrészek) megépítésére a SkyCourt átadása után, sőt, akkor csak igazán.
(A Malév új, 250 négyzetméteres várót épített a SkyCourtban)
Péntek délelőtt átadták a SkyCourtot a Ferihegyi Liszt Ferenc repülőtéren. Lenyűgözött a látvány. Az épület, a boltok, a hostessek, minden a helyén volt.
A belső tér – az eddigi képeknek megfelelően – lenyűgöző. A megnyitón sokan voltak, de a több száz ember duruzsolása sem volt hangos – pedig az ehhez hasonló uszodaméretű terekben mindig nagy szokott lenni az alapzaj. A térérzet zseniális, az egész nagyon könnyed és légies – de erről már sokan, sokszor írtak.
Maga az esemény gördülékeny volt, bár a program a standard és a sznob között egyensúlyozott: a Nemzeti Filharmonikusokat Kocsis Zoltán vezényelte, a beszédek viszont javarészt érthetetlenek voltak – legalábbis a galérián. Persze az ilyenkor elhangzó beszédek mindig emelkedettek, és csupa szívmelengető dologról szólnak. Egyetlen lényegi része volt ennek, mégpedig az a pillanat, amikor Völner Pál államtitkár átnevezte Ferihegyet Liszt Ferencre (ekkor halk morajlás futott át a termen).
Ami a ceremóniánál fontosabb, az az, hogy a BA számításai szerint a SkyCourt kiskereskedelmi bevételei ki fogják termelni azt a pénzt, amiből meg tudják majd építeni a piereket. Őszintén remélem, hogy így lesz, nagyon sajnálnám, ha ez a csodálatos épület üresen állna, és unatkozó eladók, vagy bezárt üzletek rontanák a látványt. A Budapest Airport 24 milliárd forintot költött az épületre, és sokan sajnálnák, ha ez nem termelne nyereséget. Ebben az esetben a BA nem tudná lemosni magáról a dilettantizmust, hogy egy üres hodályba ölte a pénzét reptérfejlesztés helyett. De remélem, hogy ilyen nem lesz, és a SkyCourt
nyereségéből megépülhetnek a pierek, lesz szálloda, elérhető árú garázs, cargobázis, és gyorsvasúttal lehet majd kijutni a belvárosból egészen a terminálig. (A pier nélküli reptérfejlesztés körülményeiről itt írtam. Münchenben pedig csak piert építenek a Lufthansa kérésére és pénzével, erről pedig itt.)
(Gusztusos, 75 férőhelyes a Malév lounge)
Tiszta szívből gratulálok az érintetteknek, szép munka volt! Remélem, nemsokára a pierek, és a cargobázis átadójára is sor kerül, és együtt örülhetünk az új nevű repülőtér sikereinek.
(Fotók: Virág Richárd és Malév, köszönet érte)