HTML

Linkblog

Gulliver utazik

Öt kontinensen vezettem autót, buszt, nyergesvontatót, mozdonyt, villamost, hajót, repülőt és osztályt. Most blogot írok ezekről. És keresek egy dizájnert, aki készít ide egy szép felületet.

Gulliver a Facebookon

Partnerünk

Lemondott a léginavigátorok vezetője

2011.04.14. 21:34 Gulliver

Az elmúlt hetekben több irányító is elaludt munka közben, ezért lemondott az amerikai légiforgalmi irányítók vezetője, Hank Krakowski.
 
Az Index is beszámolt arról, hogy az elmúlt hetekben több légiforgalmi irányító is elaludt munka közben az Egyesült Államokban. Legutoljára Arizonában aludt egy irányító, miközben egy mentőrepülőgép szeretett volna leszállni a renói repülőtéren. Az irányítót az eset után azonnal felfüggesztették állásából. De itt a történet nem állt meg, mivel az elmúlt egy hét alatt négy esetben aludt el a szolgálatban lévő irányító kisebb-nagyobb repülőtereken. Mivel ilyen sorozatos fegyelemsértések nem történhetnek meg erős vezetés alatt, a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) légiforgalmi vezetője levonta a következtetést: nem elég erős vezető. 
 
Ezért Hank 14-én reggel besétált a főnökéhez, Randy Babbitthez, és benyújtotta lemondását. A főnök pedig mélységesen egyetértett a döntéssel, ezért elfogadta a lemondást, és nyomban ki is adott erről egy közleményt. Az írás meglepően őszinte szavakkal kezdődik: „Az elmúlt hetekben néhány egyén olyan dilettánsan viselkedett, ami joggal aggasztja az utazóközönséget. Ennek azonnal véget kell vetni. Elkötelezett vagyok az utazóközönség bizalmának megtartása mellett, és ehhez legelőször erős vezetésre van szükség.”
 
Így szerda reggel óta Hank helyett David Grizzle, a légügyi hivatal főtanácsosa vezeti a léginavigációs szolgálatot. Nincs kecmec, nincs félremagyarázás, döntés van.
 
Pedig Hank igen jó szakember. Repülőgép-technikusként kezdte, majd szerzett egy gazdasági diplomát. Öt éven át légi akrobatikával foglalkozott, majd szakszolgálati engedélyt (jogosítványt) szerzett Boeing 737-re, DC-8-ra és DC-10-re, valamint B727-re és B747-re, valamint irányítói engedélyt is szerzett. 30 évig dolgozott a United Airlines kötelékében, fokozatosan felfelé kapaszkodva a ranglétrán, míg légiközlekedési alelnök nem lett belőle. Ezt az állást adta fel 2007-ben az FAA légiforgalmi vezetői posztjáért, amiről most néhány szunyókáló kolléga miatt le kellett mondania.
 

Magyarországon ilyesmi aligha fordulhat elő. Az Egyesült Államokban sok légtérben éjszaka csak egy irányító van szolgálatban, míg Magyarországon egyszerre többen dolgoznak – többek között azért, mert hazánkban polgári irányítók csak Budapesten dolgoznak, nincsenek földrajzilag szétszórva az ország különböző pontjain. 

2 komment

Címkék: repülés united hungarocontrol faa

A bejegyzés trackback címe:

https://gulliverutazik.blog.hu/api/trackback/id/tr552826886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SH_SH (törölt) 2011.04.14. 22:47:44

"Magyarországon ilyesmi aligha fordulhat elő."
...mert itt egyetlen vezető sem látja be, hogy esetleg ő lehet a hibás/alkalmatlan/gyenge.

Gulliver 2011.04.15. 10:10:44

@shetale: Azt pedig még kevesebben látják be, hogy ha valami balhé van a cégnél, akkor vállalni kell érte a felelősséget. Még úgy is, ha az illető egyébként jó szakember, csak éppen belefutott egy pofonba, mert következménynek lennie _kell_.
süti beállítások módosítása