HTML

Linkblog

Gulliver utazik

Öt kontinensen vezettem autót, buszt, nyergesvontatót, mozdonyt, villamost, hajót, repülőt és osztályt. Most blogot írok ezekről. És keresek egy dizájnert, aki készít ide egy szép felületet.

Gulliver a Facebookon

Partnerünk

Még be tudjuk hozni a lemaradásunkat

2011.02.11. 08:00 Gulliver

A ferihegyi utasforgalom tavaly 1,2%-kal nőtt, míg a bécsi idén januárban 6,7 százalékkal bővült, a lemaradásunk mégsem végleges.

Sikerült begyűjteni néhány társaság januári forgalmi adatait, ezek szerint az osztrák légicégek legyűrték a válságot, és nagyobb forgalmat bonyolítottak tavaly januárhoz képest. Ferihegyről nincsenek ilyen megbízható adataink.

A Ferihegyi repülőtér évek óta a bécsi légikikötővel versenyez, és sokak szerint határozottan vesztésre áll: Schwechatról kevesebb panaszt hallani, több járat és jobb menetrend fogadja ott az utasokat, mint a regionálisnak sem nevezhető budapesti repülőtéren. A Dunántúlon lakók jelentős része azért sem Ferihegyet használja, mert Schwechat egyszerűen közelebb van hozzájuk, és felesleges volna Budapestre bumlizniuk.

Így a magyar utazóközönség is hozzájárult ahhoz, hogy a bécsi reptér idén januárban 6,7 százalékkal több utast (1 282 574 főt) látott, mint egy évvel korábban. A repülőgépek összes maximális felszállótömege azonban 12,8 százalékkal nőtt, vagyis a legtöbb légitársaság jóval nagyobbakra cserélte bécsi repülőgépeit. Ennek köszönhető, hogy a repülőgépmozgások (vagyis a fel- és leszállások összessége) csak 0,7 százalékkal nőtt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Az új bécsi terminálépület, a SkyLink épülő utascsarnoka)

A forgalomnövekedésből kijutott az osztrák nemzeti légitársaságnak is: januárban 2,1 százalékkal több utast szállított. Ez önmagában örvendetes tény, de ha figyelembe vesszük, hogy a reptér eközben 6,7 százalékkal nőtt, akkor jól látszik, hogy az Austrian Airlines még hazai pályán is veszített a piacból. Egyedül az interkontinentális járatokon elért 6,4 százalékos bővülés hasonlítható a teljes schwechati növekedéshez. Tegyük hozzá, hogy az Austrian nemcsak Bécsből, hanem több osztrák kisvárosból is repül, de ezekkel együtt sem tudta felvenni a versenyt a nagy légitársaságokkal – és ebbe a körbe elsősorban anyavállalata, a Lufthansa tartozik.

Az Austrian szerint a csökkenés elsősorban a charterjáratok elvesztésének köszönhető, ez a szegmens 27,4 százalékkal csökkent.

Ugyanakkor az egykori Forma-1 versenyző Niki Lauda légitársasága 35,4 százalékkal növelte utasforgalmát, vagyis 35 963 fővel 137 457-re nőtt a szállított utasok száma, vagyis a forgalom nemcsak a charterjáratokra vonatkozó szabályok változása miatt csökkent.

Ferihegy forgalmáról nincsenek ilyen megbízható adatok, a Budapest Airport ugyanis nem közli a havi utasforgalmat, csak éves összesítést publikál. A tavalyi adatok szerint 1,2 százalékkal, vagyis nagyjából 100 ezer utassal nőtt az egész éves forgalom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Az új budapesti terminálépület, a SkyCourt épülő utascsarnoka)

Mivel a reptér vezetése még mindig azon dolgozik, hogy a tulajdonosnak visszafizesse a reptér vételárát, ezért a menedzsment továbbra is azon az állásponton van, hogy majd akkor fejlesztenek, ha azt az utasforgalom igényli. Az 1,2 százalékos bővülés nagy fejlesztéseket azonban nem igényel, így egyelőre nem épülnek sem új utashidak, sem pedig a régóta napirenden lévő reptéri szálloda nem fog kinőni a földből. Azonban a privatizációs szerződés mégis kötelezi Ferihegyet fejlesztésre, ezt a kötelezettségét a Budapest Airport a SkyCourt megépítésével teljesíti is. További jó hír, hogy egy tehetséges és kitartó kollégát szerződtetett a BA a repülőtér teherforgalmának fejlesztésére. A hölgy pedig fáradhatatlanul jár az illetékesek nyakára, így van esély arra, hogy a sokak által várt cargofejlesztések nemsokára beindulnak.

Szólj hozzá!

Címkék: ferihegy niki cargo schwechat austrian

A bejegyzés trackback címe:

https://gulliverutazik.blog.hu/api/trackback/id/tr852652343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása