Vasárnap kezdte a Boeing új típusa a 600 órás tesztrepülési sorozatot, egy év múlva akár Ferihegyen is lehet.
A 747-es család legújabb típusa az everetti gyár melleti Paine Field-i reptérről szállt fel helyi idő szerint 9:59-kor, és 4 óra 25 perc repülés után szállt le a gyár repterén.
A típus fejlesztése jelentős késésben van, ráadásul a rivális Airbus óriásgépe, az A380 már régóta forgalomban van. Így a típus fejlesztői – és a cég sajtósai – azzal hirdetik a gépet, hogy a kereskedelmi utasszállítók között ez a gép fogyasztja fajlagosan a legkevesebbet. A pontos számot nem sikerült megtudni, de annyi biztos, hogy a nagy versenytársa, az Airbus A380 egy utast 100 kilométerre körülbelül 3,5 liter kerozin elégetésével tud megtenni (ez persze rengeteg mindntől függ). A Boeingről még csak elméleti számítások vannak.
A 747-es típus továbbfejlesztett változatát elsősorban teherszállító változatban keresik, annak a fejlesztése is előbbre jár. Az utasszállító változatra eddig összesen 33 megrendelést tudtak összeszedni, először a Lufthansa és a Korean Air rendelt belőle. Nemrég az Air China is szándéknyilatkozatot írt alá 5 darab megrendeléséről, de ehhez szükség van még a kínai kormány jóváhagyására. Ha további csúszások nem lesznek a fejlesztésben, akkor az első repülőgépet az idei év utolsó negyedévében szállítják le a Lufthansának, így az a 2012-es nyári menetrendben szállíthat utasokat. Jó hír, hogy a 467 férőhelyes repülőgép minden olyan reptéren le tud szállni, ahol az elődje is – így elképzelhető, hogy a budapesti reptéren is meg fog jelenni, hiszen két megrendelő is rendszeresen jár Budapestre. A személyszállító változat a Lufthansa, míg a teherszállító változat a Cargolux színeiben érkezhet a budapesti repülőtérre.