A Gulliver Utazik blog - alig egy hónappal indulása után - felkeltette a közlekedési cégek érdeklődését is. Elsőként a Stadler vasúti járműgyár érezte fontosnak, hogy tájékoztassa a blog olvasóit legújabb megrendeléséről. És mivel úgyis ígértem, hogy ezen a héten nemcsak repülők lesznek, ezért alább olvasható, hogy most mire is büszke a Magyarországon is gyárral rendelkező cég.
Hosszú tárgyalásokat követően a Stadler Rail Csoport németországi leányvállalata, a Stadler Pankow GmbH, és a németországi regionális vasút üzemeltető Veolia Verkehr Regio megállapodást írt alá február végén 35 darab villamos FLIRT motorvonat gyártásáról.
A szerződés összege 200 millió euró (54 milliárd forint), amely az eddigi legnagyobb megrendelés a Stadler németországi cége történetében. A szerződés értelmében a Stadler 28 darab 6 részes és 7 darab három részes FLIRT szerelvényt szállít a Veolia részére. Ezzel a megrendeléssel a Stadler már 656 darab FLIRT vonatot értékesített világszerte 12 országban, amelyből 60 darab a magyar vasútvonalakon közlekedik.
A FLIRT flotta az osztrák határ közelében fekvő németországi Rosenheim regionális vasúthálózatán közlekedik majd, és a München-Rosenheim-Salzburg, München-Rosenheim-Kufstein, és Rosenheim-Holzkirchen-München vasútvonalakon közlekedik majd. A vonatok várhatóan a 2013-as decemberi menetrendváltozást követően állnak majd forgalomba.
(A rosenheimi FLIRT látványterve. A magyar változat piros, és a budapesti elővárosi járatokon közlekedik.)
Az 59 méter hosszú 3 részes motorvonatokat 158 ülőhellyel látják el, amelyből 8 darab első osztályú lesz, a 6 részes, 107 méter hosszú változaton 333 ülés kap majd helyet. A vonatok 160 km/h maximum sebességgel közlekednek majd.
Mindkét vonattípuson az egyik mosdó mozgáskorlátozottak számára is igénybe vehető lesz, a járműveket olyan pontosan illeszkedő beszálló rámpával is ellátják, amely a jármű és a peron közötti rések áthidalásával megkönnyíti a kerekesszékes utasok felszállását a járművekre.
A németországi megrendeléssel a Stadler már 656 darab FLIRT értékesítésénél jár, ami azért figyelemre méltó teljesítmény, mert a típus néhány évvel ezelőtt, 2004-ben állt először forgalomba. Így a cégcsoport legnépszerűbb vonattípusa, amelyből az egyik legnagyobb flotta 60 darab vonattal Magyarországon közlekedik, hamarosan már összesen 12 országban szállít utasokat világszerte. A vonattípus kocsiszekrényeit a csoporton belül többek között a Stadler szolnoki üzemében hegesztik és fényezik.