HTML

Linkblog

Gulliver utazik

Öt kontinensen vezettem autót, buszt, nyergesvontatót, mozdonyt, villamost, hajót, repülőt és osztályt. Most blogot írok ezekről. És keresek egy dizájnert, aki készít ide egy szép felületet.

Gulliver a Facebookon

Partnerünk

Ártatlan kényszerleszállás Ferihegyen

2011.04.29. 20:48 Gulliver

Egy órára lezárták a budapesti reptér 1-es pályáját egy kényszerleszállás miatt.
 
A Qatar Airways Bécsből Dohába induló járata péntek délután 14 óra előtt pár perccel jelezte az egykori Ferihegyi repülőtérnek, hogy az Airbus 320-as típusú gép rakteréből füstöt jeleztek a műszerek. A QTR 094 számú járat Békéscsabától fordult vissza. A Liszt Ferenc repülőtéren a jelzés után azonnal megnyomták a piros gombot, és így a repülőgép fél három előtt pár perccel biztonságban landolt a ferihegyi betonon.
 
A helyszíni beszámolók szerint a gépet a gurulóutaknál és a pályavégeknél is tűzoltóautók várták, egy mentőautó, valamint a repülésüzemvezető a gép mögött haladt, hogy szükség esetén azonnal be tudjanak avatkozni. Mivel kívülről nem látszott füst, és a hőkamerák képei sem mutattak rendellenességet, ezért a 95 utas és a nyolcfős személyzet a szokásos módon, lépcsőn hagyta el a fedélzetet.
 
A repülőgép átvizsgálásakor kiderült, hogy se tűz, se füst nem volt a raktérben, csupán a füstérzékelő hibásodott meg. 
 
Az eset idejére az 1-es terminálhoz közelebb eső 13R-31L pályát lezárták, illetve a légikikötő tűzoltási kapacitását 7-es kategóriára csökkentették – ez utóbbi nem okoz fennakadást Ferihegyen, mivel a Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatóság (röviden: RKI) még így is biztonságos körülményeket tud nyújtani a Ferihegyen közlekedő repülőgépeknek.
 
A Nemzetközi Polgári Légiforgalmi Szövetség, az ICAO szabályzatának 14-es melléklete (az Annex 14) írja elő a tűzoltási kategóriákat. E szerint a 7-es kategóriába sorolás azt jelenti, hogy legfeljebb 49 méter hosszú, és maximum 5 méter széles törzsű repülőgépek számára tudnak megfelelő tűzoltókapacitást nyújtani, és legalább 2 speciális tűzoltóautó áll bevetésre készen.
 

Nemrég egy javítás utáni próbarepülésre induló Boeing keltett feltűnést a ferihegyi betonon. A repülőgép egyik üzemanyag-betöltő nyílásáról ugyanis leesett a tanksapka, és a kiömlő kerozin hosszú csikot húzott a gép után. Mivel elképzelhető volt, hogy az üzemanyag a hajtóművek közelébe jutva begyullad, ezért a teljes reptéri tűzoltókapacitást mozgósították, így pár percig legfeljebb papírrepülőket tudott volna fogadni a budapesti nemzetközi repülőtér. De szerencsére sem akkor, sem most nem történt nagy baj. 

6 komment

Címkék: repülés rki lhbp qatar kényszerhelyzet

A bejegyzés trackback címe:

https://gulliverutazik.blog.hu/api/trackback/id/tr462865407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SH_SH (törölt) 2011.05.02. 11:21:01

108 fő volt a létszám a gépen és a 13R csak egy leszállási irány.
Talán inkább 13R-31L az a pálya. Nem-e?

Gulliver 2011.05.02. 11:42:37

A nálam lévő infók szerint 95+8 volt a létszám, de neked is igazad lehet. :) A pálya/iránnyal kapcsolatban pedig annak ellenére tuti igazad van, hogy a megértést (szerintem) nem befolyásolja.

Erről érik egy poszt, hogy meddig érdemes a szakmai részletekbe belemenni. Mivel ezt a blogot nem laikusok, hanem leginkább szakemberek látogatják, így itt elég nagy igény van erre, ezért kibővítem. Így viszont a nem hozzáértő olvasók két dolgot tehetnek: elmennek a blogról, mert nem értik az itt leírtakat, vagy kérdeznek - ebben az esetben azt kockáztatják, hogy néhány hozzáértő kommentelő butának nevezi őket.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2011.05.05. 11:35:59

én pl nem hozzáérto vagyok, és szivesen olvasok szakmai dolgokrol, maximum nem ertem, vagy utananezek mashol. most pl ezek az iranyok sem voltak meg, de ha elmondjatok, csak orulok :)

Gulliver 2011.05.06. 17:33:38

@speed: Összegyűjtöttem, hogy mit tudok a pályák elnevezéséről, de olyan hosszú lett, hogy hétfői poszt lett belőle. Pedig a pályák technikai leírását gondosan elkerültem, de mégis az egyik leghosszabb Gulliver-írás lett. Hétfőn reggel jön. :)

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2011.05.06. 19:44:44

@Gulliver: hú, az jó lesz, kivancsian varom :)

Gulliver 2011.05.08. 18:59:11

@speed: Valószínűleg a blogmotor hibájából már ma megjelent az írás, de így is megéri elolvasni. :)
süti beállítások módosítása